Sexy-Sweaters.



Dör. http://sexy-sweaters.com

Ems.

We need star peace, now.



Weekdays ZEITGEISTBILDER är så himla fina och bra. Vill ha nästan alla som tshirts ja. Nöjer mig på väggen så länge.

Ems.

Karl.



Ems.

Awesome.



Den här eftermiddagen vill bara inte sluta vara asbra. Först fick jag ett sms från min bror som just håvat in en heltidstjänst på världens bästa firma, där efter fick jag besked om att Pontus fick den där tvåan på Eriksberg, och på det har jag fixat en ny och asbra praktikplats! OCH hittade äntligen den perfekta stickade + random dude la in stöten. WHAZZAP GUUURL? HEEEY. Im on a roll!

Ems.

Släps ka.




I förmiddags var jag på mitt första dop. Min kusin har nämligen fått en väldigt väldigt liten bebis. Hon heter Tindra och gjorde mig helt blödig. Idag har jag också sagt adjö till Gina och Julia som far tillbaka till London. Det känns för himla sorgligt tråkigt. Nu får våren gärna komma snabbt så att jag kan åka dit och hälsa på!

Ems.

Lördag / Kings Head.

Vi spenderade lördagen på Kings Head med ännu mera fina vänner och bärs. Skrattade högre än alla andra mest på kul, fick höra tiomiljoner björnfitteskämt och bevittnade en alldeles för full kvinna med något ofräsch byst och mouche hångla upp ena vakten och samtidigt försöka övertala den andre om att låta denne gå med henne hem. Sprang till Le Village för sista beställningen och gav upp alla dumma tankar på klubb, åt en falafel och styrde taxin hemåt.



Ems.

Fredag / Karlsons.

Fredagen inleddes med lite hederligt Benarebyhäng. Gosade Tekla, färgade Jyllzans toppar, åt kallops och soppa, packade upp och ner kläder, dog ännu en gång över massa Albin Gromer-videos och klädde oss som gothare. Sedan åkte vi till Karlsons och träffade alla bästa vännerna och hade det alldeles för braaa.


Ems.

Torsdag.

Mathets, matkoma och sänghäng stod på schemat och jag var OTROLIGT nöjd.



Ems.

Back in Svedala.

Hello bloggen. Me, Julia, is back in the Mölnlycke for the helg to meet with all of mina friends. This pictures we took these days. Or more like igår, and the last one today in my room. Yes. Ikväll we shall drink the beer on the Karlssons, i really looking forward to treff the boys. 



Sincerely yours, Jylls.

Pirr.



Nu ska jag dra på mig mitt trevligaste leende och min mest slående charm (obs! ej rödvinscharmen) och åka iväg på intervju! Jag kan inte bestämma mig riktigt för hur nervös jag är, kanske inget? Kanske jättemycket? Jag har i alla fall bytt byxor tre gånger och glömde måla på mig ögonbrynen. Kunde inte förstå varför jag såg så konstig ut. Haha. Önska mig lycka till!

Ems.

Paket.


Äntligen kom jag på vad jag skulle köpa för det där löjliga presentkortet jag fick i julklapp från jobbet. Hade mest velat låsa in mig i mitt rum i en vecka nu. Släcka alla lampor, sitta i sängen och ficklampeläsa dagarna igenom men imorgon kommer ju Gigi och Jyllzan hem! Men nästa vecka någon gång ska jag äntligen ta mig tid att läsa lite igen. Det var alldeles för längesedan jag läste någonting utöver kurslitteraturen nämligen. Och Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket är ungefär det finaste som skrivits någonsin, och det sägs att Gunnar Ardelius andra böcker är precis lika bra.

Och imorgon blir det en ol fashinoned vaginamiddag. Och sedan Across the Universe för tiotusende gången om jag får bestämma. Och det får jag.

Ems.

Blood.









/Fisen.

KOMMER HEM OVER HELGEN, SKA TRAFFA ALLA! INKLUSIVE DE JAG INTE VILL TRAFFA!


Kommer sakna Rebbe, strand och helea mest under min helg i gbg.
Dock skont att inte hanga med dem i nagra dar.
Sincerely yours, Jyllz.


Kultursöndag.

Idag har jag varit tokkulturell och trängts med alla tanter och medtvingade barn på Konstmuseet för att panikse Frida Kahlo/Diego Rivera-utställningen innan den plockas ned. Mycket fin utställning även om det hade varit roligt att se något mer omfattande. Den där Frida var en jävla kvinna alltså. Överlevde allt, utom möjligen sitt eget psyke, och målade (ögonbryn) som en kung. Jag önskar att jag hade ett eget konstmuseen, eller att jag kanske fick flytta in i Stenasalen i det här. När vi insupit den kultur värd att insupas blev det sallad och världens största tårtbit till lunch på Evas Paley där jag inte varit sedan jag var cirkus tolv.




Nu försöker jag ta tag i mitt lite överhypade jag för att städa hemmet vackert och fräscht. Och hitta någon som vill åka pulka med mig. S N Ä L L A ?

Ems.

Explanations.

Hej mina sma alsklingar. Ar sa ledsen for min franvaro. Den ar dock ratt sa befogad. Ar helt internetlos och har inte alls kunnat skriva ner alla saker som har hant. Den har staden London ar ratt sa langsam ibland. Vi signa interwebs kontraktet i borjan av veckan och vi kommer inte ha nagon connection forrans om tre veckor. SNABBAST! Dock ar varat hus helt amazing och vi fixar och pillar och stjal saker mest hela tiden.

Jag har fatt jobb som nanny at tva finfina killar, ar helt livradd men jag tjanar gott med stalar. Ikvall ska vi ut pa klubben, dricka ol och vin och mixers. Kanns som att man borjar fa ett riktigt liv har nu. Jobb, hus och varldens basta vanner att bo med. Sweet.

Sincerely yours, Jyllz.


Saftkok.



Må vara det äldsta knepet i boken men att koka saft och rensa väskor kan vara de bästa terapisysslorna som finns. Sommarens sista, halvt frystorkade bär blev finfin vinbärssaft. (JA Julia, jag sparar en flarra till du och Gina kommer hem på besök!)

2 liter röda och svarta vinbär
4dl vatten
5-6 dl socker
1 tsk vaniljsocker eller helst en vaniljstång

Koka bär och vatten. Sila. Koka upp med sockret och häll på varma flaskor. Klart!

NU BLIR DET SAFT OCH STRAR TREK!

Ems.


Nostalgi och andra olämpligheter.

Dagar när jag liksom känner mig lite svag och bräcklig trillar jag så himla lätt ner i nostalgiträsket. Det är precis vad jag gjorde idag. Ganska ofta tänker jag tillbaka på år 2007, som antagligen var det bästa året i hela mitt liv. År 2007 var jag 16år och hade rött hår och medusapiercing, gick på världens bästa gymnasium, hade en miljon av världens bästa och roligaste vänner, hade en kanin som hette Baby, träffade världens bästa kille och hade världens bästa fester mest hela tiden. Hela året var ett långt sommarlov.



Ems.

Kvilletorget.



Igår var en himmelens bra dag. Den började med tvättstugan och skomakaren som väl inte var så himla kul. Men jag lyckades förhoppningsvis få en ny, tokbra praktikplats. Intervju nästa torsdag! Sedan tittade jag in i Jonnas nya lya. Vi letade hemprylar på coop, packade upp cdskivor, hade nostalgiskt skitsnack och åt världens godaste indiska på golvet. Och till kvällen gick jag på bio med Josefine. Simon och ekarna. Ruskigt bra och gråtig film alltså. Och snygg framförallt!

Ems.

Toa.





Dansar runt på toan!

/Fisen.

A weekend in the city.








Himla mysig helg, i fredags var jag hemma hos Amy, hon bor i världens finaste lägenhet, sedan gled vi ut på andra lång, jag åkte hem och var utelåst i en halvtimme för att mitt moderskepp var ute och svirade. Fördrev tiden i en gunga. På lördagen åkte jag hem till Daniela med fint folk, kan också meddela att det från och med februari är mitt hem också!!!!111 Woopwoop!

/Fisen.

MY FRIKKIN LUCK.



LONG TIME NO FEJS. Har årets första och största otursdag idag. I förmiddags fick jag bekräftat att min praktikplats sorgligt nog gått i konkurs och jag inte kommer kunna vara där i februari. Jag hade verkligen sett fram emot den praktiken och redan börjat planera rapportmaterial (!) och jag skulle få göra så himla mycket kul grejer. Och det var ungefär världens bästa butik och världens bästa killar. Tycker så himla synd om dem.

På bilden under surfejset ser ni ungefär värrrrrldens längsta kö. Den sträcker sig från en entré till en annan på Textilhögskolan. Det skulle nämligen säljas biljetter till modemässan i Köpenhamn. Och ja, jag fick ingen. I övrigt har jag lyssnat på en helt galen och totalt ostrukturerad skåning som föreläser om juridik hela dagen. Jag är matt och skitsur.

Ems.


Veckans babe:





Jonathan Ross

Så himla rolig karl, och för övrigt är det där hårsvallet inte att leka med!


/Fisen.

Tranquilo.


Hemskt trevlig födelsedagstentamiddag på Tranquilo igår. God mat och serviser som inte hade koll på någonting alls. Beställde för ungefär första gången i hela mitt liv alkoholfria drinkar. Strålar av alla vitaminer jag fick i mig.

Ems.

Ordning och reda.




Idag har det borrats och skruvats och fikats och städats på Centralvägen. Äntligen är hyllan uppe och det är lite ordning och reda igen. Har liksom inte kunnat komma ens i närheten av min garderob pga tre meter högt berg av kläder i ett par månader. Men nu så. Ska försöka införa ett köpstopp någon gång under våren, lämpligtvis när jag är pank, för nu får det verkligen absolut inte plats mer. Tanken var att ha det under min vita månad men vad fan gör man när man är nykter och INTE nätshoppar? Jag vet inte. Det blir nästa självförverkligandeprojekt. Nu ska jag skrubba lillkroppen ren och svira om för födelsedagsmiddag på Tranquilo. Utan vin och dans på Nef till fem. 

Ems.

Advanced style.

Jag och Lisa diskuterade vilka bloggar vi följer häromdagen. Det är är min senaste favorit och kanske världens schysstaste blogg. http://advancedstyle.blogspot.com/ En mode och streetstyleblogg som skrivs av ett gäng damer mellan 70 och 90 ungefär. Som vägrar bli gamla bara för att de blir gamla. Snart släpper de en bok också, VILL HA. Det har aldrig varit så här fett att vara gammal, längtar.



Ems.

IKEA.



Hittade allt jag skulle ha, lite mer än så, och tappade bort mitt blodsocker ungefär. Släpade med mig en fin hylla till mina skor som snart ska borras upp av mamsens händige snickarsärbo, några ramar, en stooor burk, ett påslakanssett, kjolgalgar och pluggchoklad. Burkjäveln var tänkt som en snygg och praktisk förvaring till min nagellackssamling som växt sig lite för stor, men räckte såklart inte till ändå. Måste sluta impulshandla nagellack. Och läppstift. Och äntligen fick jag ramat in mina tjusiga Kalle-tryck från skolan. De ska få bo på skohyllan. Plugget blev ännu mer lidande än väntat och nu är ångesten naturligtvis ännu större än väntat. Så jag ska för första gången på evigheter imorgon gå upp redan första gången klockan ringer, och plugga produktkalkyler, symaskinstyper och snittritningar på sömmar. Förträfflig morgonsyssla två timmar innan tenta. Godnatt.

Ems.

...



Ems.

Frukost för mästare.


Det intressanta med frukosten idag förutom att det var två ovanligt goda knäckemackor: avocadon hade i princip ingen kärna. Eller i alla fall DEN MINSTA KÄRNAN I HELA VÄRLDEN. Kärnfri avocado vore något för clementinodlarna och avocadoodlarna att slå ihop sina kloka huvuden över.
Idag ska jag hursomhelst plugga konfektionsteknik för imorgon har jag en stor och ångestfylld tenta. Ångestfylld för att jag hade tre dagar på mig att plugga och helt har kastat bort de andra två. Det är bara idag kvar och jag har fortfarande inte riktigt börjat på något seriöst och bra sätt. Dessutom ska jag till Ikea som för att kasta bort det ännu lite mer. Men jag tycker att ordning i garderoben går före utbildning. Nej.

Ems.

wb.

Jag är arg på blogg.se appen, det går ju fan inte att göra något med den.



Anneli och jag i skolan, asglad över att hon är hemma från norrland, det var väl ungefär dom två sakerna jag hade att säga idag.

/Fisen.

LionRaid Studios.


Det här har jag helt glömt av att göra innan. Så jag tipsar er nu. Min vän Fernando, nej Mikael, håller på att kicka igång sitt företag på riktigt nu. Det är ett litet independent-spelföretag som satsar på att lansera spel på nya plattfomar. Just nu håller han på att utveckla och distribuera populära spel till Iphone och Android, samtidigt som han ständigt tar fram nya spelkoncept i olika genrer. Men som litet företag är det svårt i början, speciellt i spelbranschen. Så han behöver stöd för att kunna genomföra det här första projektet som sätter allt i rullning. Och det förtjänar han. Fernando är en av världens bästa människor och är envis som få, det här kommer att gå vägen.

Titta lite på hans olika sidor, och gör vad ni kan! HEJA FERNANDO!

http://www.indiegogo.com/LionRaid-Studios-1?a=373358
http://www.lionraid-studios.com/index.html
http://www.facebook.com/pages/LionRaid-Studios/
http://mikaelsegedi.blogspot.com/

Ems.

Tumblr

Hej.

Har också en tumblr nu

http://lshnmlm.tumblr.com/

Hejdå.
/Fisen.

Tenta.


image descriptionimage descriptionimage description

Skön känsla att sätta tentan, att det är en halvtimme kvar till bussen går, att ta en promenad i snöiga parken innan det är dags att åka hem och ta tag i nästa.

Ems.

M, M, M, M




/Fisen.

Ännu ett biobesök.










Himla fin film var det, se den. Nästa gång jag och Liisa går på dejt ska vi se Shame (åh, Herr Fassbender)

/Fisen.

Tumblr.

Ni vet sådana där dumma grejer man gör när man egentligen borde tentaplugga? Jag råkar vara mästaren på det. Den här tentaperioden har jag inte bara internetshoppat lite för mycket utan även skaffat mig en Tumblr. Av ingen jävla anledning alls. Men jag har en sån stor mapp med bilder på min dator som heter random like och jag tänkte att det kanske var ett bra tidsfördriv. Kul och smidigt att ha dem där liksom. Får väl se hur länge det håller. Den är rätt ful också. Men whatever.

http://begoodbedecent.tumblr.com/

Ems.

fuck spring.





Visade långfingret åt vårkänslorna och gick ut på en promenad i snövirvlet. Hjälpte lite. Nu vill jag hellre åka pulka. Efter det, kan det bli vår.

Ems.

Sådant jag tycker är intressantare än inkösstrategier och relationssegmentering:



Dagdrömma om vårsol och öppna skor. Om april och festivalplanering. Om första parkdagen och nakna tår i nygräs. Om att överraskningshälsa på i vårLondon. Målar naglarna turkosa och lyssnar på Jens Lekman för att ta detta i någon form av fysiskt uttryck. Det snöar jättemycket ute nu. Måste växla om till vinter igen på något sätt. Det är inte ens vårsnö. 

Ems.

12.

Hola homies!
Har legat i min säng likt en valross i två veckor, men nu är jag tillbaka på wb med Liisa, himla nöjd över detta.



Lite lätt skelögd tjej säger hej!
/Fisen.

Skit också.

Hade ett svagt moment förut på hallgolvet. Var trött, efterbliven, förkyld och hade precis vält ner och gjort sönder hela tidningskorgen. Dessutom är jag helt förvriden i huvudet på grund av mitt jobb och tror att det är vår. Hm katalogen som jag väldigt systematiskt slängt för att inte råka impulshandla landade mitt framför tårna på mig. Jag höll mig i alla fall rätt smått. Ville gå lös på orangea jeans, konstiga klänningar och gubbyxor. Jag tröstade mig med billiga skor istället. Vi kan väl säga att det är en muta/belöning för väl genomfört tentaplugg? Vi säger så.

Nu vill jag bara ha vår. Skit också.

Ems.

Trav mot Brickan.

Är så jävla PEPP idag. ORKAR INTE! Tänkte vagga mot brick lane och få lite käk i magen. MARKET IDAG! Nästa söndag bor vi i vårt egna hus. Känns rätt amazing faktiskt. Ska skriva på kontrakt imorgon, vuxet.


Sincerely yours, Jyllz.

Gör ont som kulor om jag stannar kvar.



Har haft total hook-up på den här killen sedan typ några dagar efter p3 guldgalan (fatta först inte alls grejen) förra året. JAG PALLAR INTE HUR BRA HAN ÄR! Det andra klippet, jag kissar seriöst ner mig. Dock är det ju fruktansvärt oskönt att jag är hopplöst kär i killen, som någon annan 14-åring. KANSKE JAG BORDE SLUTA BLOGGA OM ALBIN GROMER!?!?!?!
Sincerely yours, Jyllz.

Lördagssysslor.


Saker jag gör när jag är hemma, och uppenbarligen nykter, en lördagkväll. Hänger upp grenar med på smycken på väggen, fixar birdtoys, planterar lite. Nu ska jag gå ut och återvinna litegrann. Börjar tappa greppet om mig själv, eller?



Ems, version 2.0 nykter.



Anhåller om frånvaro.

Vill bara meddela att jag är både fysiskt och psykisk frånvarande på grund av en hiskelig förkylning och att jag är totalt nergrottad i böcker om inköpsstrategier och konfektionering. Dessutom försöker jag mig på att ha en nykter månad och håller mig borta från vad allt socialt liv heter för att inte råka bli full. Hejdå livet. Ses efter tentaveckan!

Ems.

Mmmm-män

Jag har spenderat dagen i min säng, alltså verkligen, bara gått upp för att kissa och äta. Smsade ångest till Sophia och hon sa åt mig att göra ett paint-collage med snygga män. Det gjorde jag, sedan fick jag lite ångest, just över snyggheten. Men här har ni ett urval;





/Fisen.

Absolute Ultimate Man.

En väldigt full sommarkväll författade vi den här listan. Där ingår allt som vi tycker att en man ska vara/göra. Ta det inte för hårt nu killar, även vi förstår att alla dessa krav är svåra att upfylla. Se det här som en liten hjälp på vägen till att bli THE ABSOLUTE ULTIMATE MAN!

o   Dricka whisky

o   Ha ett barskåp

o   Han ska vara lång

o   Vara händig

o   Hans svett ska lukta gott

o   Allmänbildad

o   Intresserad av film, musik och litteratur

o   En sluskig gentleman

o   Snuska/röka

o   (hobbyknarka)

o   Två bilar, en gammal fin och en snabb stor.

o   Döda spindlar

o   Bra på data

o   Ha ett bra sommarställe med båt

o   Djurälskare

o   Ska kunna laga mat

o   Modeintresserad

o   Ha mycket bra polare

o   Gilla inredning och arkitektur

o   Bra på att tvätta

o   Skägg!!!

o   Kunna dansa (foxtrot, vals, bugg, hets)

o   Ska kunna ta en kula för en

o   Prata bra engelska

o   Kunna sjunga, spela instrument

o   Fina händer

o   Talang för rally

o   Snygga tänder

o   Kunna slåss

o   Bli grabbfull men kunna ta sig hem

o   Stadig ekonomi

o   Komma på bra roliga dejter

o   Vara tjejig (ansiktsmasker och bubbelbad)

o   Lite romantisk

o   Hälsa på en på jobbet

o   Skicka bra, fina, roliga sms.

o   Gilla skogen och natur

o   Kunna rida (hästar)

o   Hångla hela tiden

o   Pussa mycket panna och huvud och kinden och håret.

o   Bra på massera

o   Fint brösthår

o   Grooma sig

o   Spela spel (kubbkung)

o   Sexa upp en när och var som helst

o   Vara sensitive och trU

o   Ha en kul familj

o   Inte skojflörta

o   Inte brudäcklig

o   Kunna baka

o   Vara bra med barn

o   Ge en frukost på sängen

o   Ha driv och framtidsvisioner

o   TÅLAMOD

o   Gillar 2hand och loppisar

o   Gilla att fiska

o   Äta bra och gilla bra mat

o   Ta hand om sig själv, fyskiskt och psykiskt

o   Ha en badass kostym

o   Ta hand om blommorna och trädgården

o   Gilla resor

o   Gilla att klubba

o   Gilla att pubba

o   Tycka om att gå och shoppa med en

o   Tycka om ens polare

o   Ha hudvårdprodukter

o   Underklädersbyte varje dag

o   Big cock yä

o   Inga chipstuttar!

o   Bra hy

o   Veta vigselringen

o   Vara bra på att fria

o   Kunna flambera

o   Spela Korpfotboll

o   Kunna vifta på öronen och göra roliga saker med facet

o   Fälla ner ringen och inte kissa på ringen.

Använda toaborsten

(om ni har mustasch och är tatuerare är listan överflödig tycker julia)
Sincerely yours, Jyllz.

just det.

Såhär såg vi ut en gång i tiden. Typ som idag. Fast ändå inte riktigt.
Jag rullar runt i vaginadialogernas gamla arkiv och hittar så mycket fint. Lillhjärtat värker lite. Fast på ett bra sätt. Sådär ska vi ju ha det igen, bara inte just nu. För nu gör vi andra fina saker. Och så får det vara, för tillfället.
Sincerely yours, Jyllz.

Äckligt.

Sincerely yours, Jyllz.

Biografbesök.






Jag träffade min kvinna Liisa och vi begav oss mot biopalatset för att se Simon och ekarna, som i dom flesta andra fall så var filmen bra men boken bättre. Innan bion flängde jag runt i hela Göteborg större delen av dagen, har nog inte åkt så mycket spårvagn på länge. Kändisspottade även Peter Siepen vid kungstorget, två gånger! Sedan började jag fundera, varför är han känd? Är han känd för att vara känd? För sin lite lätt underliga klädstil? För att han är gay, men ändå inte? Så mycket frågor, så lite svar.


/Fisen.

springfeel.

Det är alldeles för soligt i London idag. Hela rummet bara badar i ljus. Då blir vi tagg. Så nu har vi städat hela lägenheten. DET LUKTAR GOTT HÄR NU! Och när det känns såhär vårigt maxar vi känslan med bästa vårmusiken.

CEO – Den Blomstertid Nu Kommer
Jens Lekman – You Are the Light
The Embassy – La Haine
JJ – Are You Still In Vallda?
The Tough Alliance – Lucky
Young Dreams – Young Dreams
Sincerely yours, Jyllz.

ELVATOLV.




Jag överlevde och hade ett helt bra nyårsfirande trots min dödsförkylning och allmänna inställning till nyår. Vi började med brakmiddag hos Alex, åkte hem till Kröll på toppen av Vegagatan lagom till tolvslaget och höll en massa tal, och avslutade i vanlig 2011-anda hemma hos Daniel och Tompa. Prickade in större delen av det där man ville göra, och lite av det man inte alls planerat. Nu ska jag vara nykter i en månad, starting right now. Gott nytt år.

Ems.

 


RSS 2.0