Soldag.



Någon hade lämnat ett visdomens ord på griffeltavlan häromdagen. Säger precis som Jyllz och jag. Idag var det vår igen och jag satt i solen vid Domkyrkan en hel halvtimme. Göött! Längtar efter öppna skor och ingenjackapåmig-dagar nu. Och så gjorde jag ju två fina fynd på vägen hem. Från och med imorgon börjar jag gå en annan väg och slutar gena genom HM på väg till bussen!

Ems.

Uppdatering.



Har haft en fin helg med alldeles för lite sömn. Knegade dubbelt i fredags och kom hem långt efter läggdags. I lördags ställdes det till med spontan inflyttningsfest med FÖR MYCKET efterfestkänsla. Kareoke, folköl, trisslotter, chipskrig och galna grannar. Dansade lite på Clooneys och åkte världens kuligaste bussresa hem. Utöver det har P lärt sig tvätta och Konsum tömts på bakisfood. Idag är det måndag, och jag blev erbjuden jobb på praktikplatsen. Så, ehh, ja. JAG KOMMER JOBBA I BÄSTA BUTIKEN!! Glaaaad!

Ems.

Vardag.



Idag ska jag jobba igen. Klär mig helt i svart, får för mig att det gör så att jag ser lite mer auktoritär ut. Har för övrigt haft en kunglig helg. Orkar inte ens. Aprilväder varje dag, nöjd? SVAR JAG! Inte idag dock. Nej men allvarligt, jag skriver så osammanhängande på den här bloggen. Vill ju behandla deardirty med värdighet. Är lite för trött dock. OCh så vill jag hälsa till de som jag bor med, Gina, Sofia, Helea och Robban. Jag gillar er!

Sincerely yours, Jyllz.

Utfit.

Ni kommer få se mycket av kung jyllz nu. Kan väl bli kul? 

image description
Sincerely yours, Jyllz.

Jag, jag, mig, mig.

image descriptionimage description
Sincerely yours, Jyllz.

Hej jag har iPhone.

image description

image descriptionimage description
Sincerely yours, Jyllz.

Dagens kuriosa.

Idag kom en väldigt säljig säljare in på besök på ett väldigt lugnt Awesome Rags. Snackade lite. Han var alltså inte vår säljare, utan ville kränga knivset till oss för hundralappen rätt ur rullväskan. Gula flyers med stora bokstäver. Trevlig stockholmskis liksom och väldigt mycket snack om den snygga personalen. Scoutad? Nej, faktiskt inte. Men det kom då fram att denne man skulle vara bäst i världen på att hitta bra utseenden. Han påstod sig dessutom ha scoutat Caroline Winberg en gång i tiden. Nu skojjar du för mycket tänkte vi. Men googlade upp namnet, Cesar Wintland (häftigt namn fö.) och det stämde tametusan. Någon har avancerat baklänges sedan dess så att säga. Men kul och väldigt akward händelse.



Ems.

Fettisdagen.

Idag var det andra dagen och tillika fettisdagen på min praktik. Har haft det kalasbra och jag tror redan att jag är lite kär i stället. Vill stanna alltid. Har sprungit till skräddaren idag, snabbfikat, semlefikat och packat upp ännu mera fina vårkläder. Och gjorde min första storslam, nöjd. Har hittat så himla mycket grejjer idag som bara fått mig att längta efter folk. En skjorta som bara var Pålle, en stråhatt till Jack och en ryggsäck som fick mig att toklängta efter Julia och sotarmössor om våren. Och så har jag ju fått en sån massa beröm idag också och det gillar ju en besserwisser och mallgroda som jag.

Så då tänkte jag ju belöna mig med en fin vårkappa efter jobbet. Har liksom fått dille på tunna, stora, trenchliknande kappor. Men så blev det något helt annat istället. En tjusig gråsilvrig kaftanpryl och en ärmlös tunn jeansskjorta. Bra vårgrejjer liksom. Jakten på kappan går vidare, så vida ingen vill punga ut cirka fyratusen för den alldeles underbara FilippaK-kappan jag packade upp idag? Snälla?

Ems.

pcake day.

Nu har vi ätit frukost. Det tog ca två timmar att steka klart våra pannkakor. Det gick alltså inte jättebra. Glada är vi anyways och nu spexar vi loss som de sanna spexarna vi är. Ännu än dag tackar jag photobooth för dess existens. Utan dig hade livet fan inte vart så kul. Tack! 

Sincerely yours, Jyllz.

First day.



Igårkväll panikfärgade jag håret litegrann. Kopparrött och hör och häpna - tappade inte allt mitt hår, och det blev så himla fint. Och så ser jag lite ut som den där grudgefiguren och det är ju också lite KUL.



Och idag gjorde jag första dagen på praktiken. Tror att jag gjorde succé, förutom när jag styckade en skyltdocka litegrann. Men det löste ju sig också. Just nu är det mest packa upp, packa ner, packa upp. Massor av fina nya vårkläder. Kommer bli ajj i min plånbok i vår. (FÖRSÖKER FOKUSERA PÅ LONDON.)

Ems.

Creepers.

Äntligen köpte jag de förbannade skorna. Har velat ha sedan långt innan jul, men nu tänkte jag fuck it. Fuck dålig ekonomi och att bara snåla. Så hej mina små älsklingar. Nu ska vi ramla fram på Londons gator tillsammans och ha ett jävligt kul liv. 

Sincerely yours, Jyllz.

Helgen.

I fredags skrev jag min, förhoppningsvis, sista tenta på Textilhögskolan. Fikade lite på Viskan, sa hejdå till alla, körde vilse och hälsade på i Bollebygd på vägen hem. Packade väskan och for hem till P.



Till kvällen kom Jack på besök. Drack öl och rom, pojkarna blev slagna av mig på WiiBox (!!), tog en nattpromenad ner till vattnet och ut på en pråm där vi satt och dinglade med benen och drack mera rom och diskuterade livet och isflaken i vattnet. Fruktansvärt läskigt och fint.



Lördagen sov vi mest bort och spenderade i sängen. Men så städade vi färdigt allt så att hela lägenheten luktar städspray också. Alldeles underbart. Och idag fick jag pallra mig tillbaka till mitt eget hem för imorgon börjar praktiken! Nu ska jag slänga lite färg i mitt hår för jag skäms för det.  (Hoppas på det bästa efter hennaperioden.)



Ems.

instabil.

Är lite instabil dessa feberuaridagar. Saknar min mamma, hem till gården, eftermiddagskaffe, hundnos och mitt lilla röda hus. Det är inte lätt när man har har flyttat hemifrån, och till ett nytt land på samma gång. MEN VAD GÖR MAN!? Ser på halv åtta hos mig tror jag.
Sincerely.




Tentatider.

Vad jag borde läsa:


Vad jag egentligen läser:

Imorgon skriver jag sista tentan på Textilhögskolan för den här gången. I juridik. Det ska bli helt obeskrivligt skönt, om man bortser för ångesten som ruvar över fältstudien och exjobbet. Det är synd att en så välrennomerad skola inte kan sköta sin administration som den bör och att detta går ut över redan stressade studenter. Har lite panik och behöver verkligen komma på två intressanta ämnen nu. Det blev helt plötsligt väldigt kort om tid. Men tenta först!

Ems.

1981.



Det här är min bästa vår i göteborg låt. När jag sitter på tunnelbanan på väg till jobbet brukar jag blunda och spela den så högt att mina öron nästan gör ont. Den låter precis som sol i hamnen och körsbärsträden på järntorget. Eller spontanfylla i slottskogen och mina bästa vänners skratt. Kanske världens bästa låt förtillfället.
Sincerely yours, Jyllz.

Står inte ut.



Nu står jag faktiskt inte ut längre. Jag är trött på vinter och känslan över att jag inte gör någonting spännande alls, fast jag egentligen har fullt upp med kul hela tiden. Det är bara det att det ligger och gnager. Jag vill ha hem mina vänner till stan igen. Jag vill att det ska bli april och vi ränner gator fram. Behöver inte göra något märkvärdigt bara vi gör något alls. Det blir ju inte bättre av att veta att det fortfarande är minst fem veckor kvar tills att vi ses. Det är ju evigheters evighet dit.

Ems.

Dance.




Dagens låtfynd. Får mig att längta efter värmen alldeles för mycket.

Ems.

Bautastensgatan 9b.



Mitt nya favoritställe.

Ems.

allahjärtansdag.



Lite såhär hade vi det igår. God middag och fulgod efterätt i sängen. Dålig skräck-scifi på tv. Matkoma. Två flaskor rödvin. Dansa tryckare i köket och sätta upp gardiner med nätkablar. Bästa kvällen.

Ems.

Går bra ändå.


Alla hjärtans dag. Jag åkte till Stratford och betalade hyran. Unnade mig på 99p. Köpte yoghurtrussin. Och en adapter. Bra dag. Se vad fin våran kontorsvägg är nu. Var uppe halva natten och pusslade. Belåten.
Sincerely yours, Jyllz.

Valentinesdate.




Här sitter jag och väntar på att få ge mig av på en högst romantisk allahjärtansdagsdejt med min man. Vi ska städa lägenhet, äta middag på papptallrikar och dricka vin ur flaskan. Men jag har några små ess i rockärmen minsann. Önskar en fin dag till alla jag bryr mig om, och kanske alla andra ändå. PUSS OCH SPREAD THE LOVE!

Ems.

Downton.





Laddade ner båda säsongerna och har suttit klistrad i två dagar. Nu vill jag att tredje säsongen ska komma, nununu, fast får vänta tills september (gråter i flickehjärtat)

Alla är så snygga och det är så bra så att jag kissar ner mig. Nu är målet i mitt liv att hitta mig en karl med ett gods på engelska landsbygden!

/Fisen.

Bergsjön.






Här bor jag nu, och jag trivs himla bra, har finaste sambon och laxar mest!

/Fisen.

bothered




ÅÅÅH <3


/Fisen.

Bad rep mm.

Den här helgen har Familjen:
  1. Åkt tuben till Hackney Market.
  2. Åkt tillbaka till 90-talet och hängt med Emma från Spicegirls.
  3. Gått på flatklubb i en smutsig gränd och dansat hysteriskt med halvnakna män.
  4. Tagit bussen till IKEA.
  5. Städat kontoret och lyssnat på andlig musik.


Sincerely yours, Jyllz.

Flytt.

Söndagen ägnades åt att flytta ut mr P. Numera bor han inte i mitt flickerum utan i en finfin lägenhet på Bautastensgatan. I smyg är den lite min också. Vi skruvade möbler, städade och handlade inköpslistor på tyska mest hela dagen. Kommer bli så fint!



Ems.

Fredagsvin.



I fredags drack vi lite vin hos Jonna och blev fullare än planerat. Jonna däckade och vi andra gick ner till biljardhallen och drack öl. Jättedumt med tanke på att jag skulle hålla ställningarna på en 75årsfest på jobbet dagen efter. Mådde inte som en prins, men fick tametusan en hundring i dricks för att paret var så nöjda ändå! Gött.

Ems.

Kämpar vidare.

Spenderar mycket tid framför photobooth. Vardagsnöje. Hade ROLIGAST på bad reputation igår för er som undrar. Lyckades fiska en kille med mustasch och hipstermysse. Pratade för mycket skit dock så han gick. MENMEN..sånt som händer. Nu ska vi till ikea och UNNA OSS.
Sincerely yours, Jyllz.

Om att bo på sin arbetsplats.

Det är jävligt jobbigt. 


Sincerely yours, Jyllz.

Eating pot.

Jag äter middag på kontoret. Idag blev det en Eatpot. Inte bara såklart. Men det kom inte med. Eatpoten är lite som att äta spya. Till konsistensen då, den smakar helt OK! Idag klär jag mig i Helas mormors tröja. Den bar jag på Natural History Museeum.




Sincerely yours, Jyllz.

The Office.

Det är alltså här vi sitter och sliter om dagarna. Äter frukost, ser på film, surfar, dricker vin och beklagar oss. Ett mycket förstaklassigt kontor, ljust och fräscht. HERRÅ!




Sincerely yours, Jyllz.

2hand.

Igår åkte jag hem till Jonna på ön för lite blåbärsscones till brunch. Sedan skulle vi på secondhandrunda och hade sån jävla tur alltså. Hon skulle ha en massa saker till nya boet och vi hittade nästan allt. Pinnstolar, fruktkorg, tillbringare, champagneglas, tidningsställ, dukar, stickade tröjor, tallrikar och sånt. Jonna provade massa 90talskorsetter och vi lunchade på det sötaste arbetarfiket med de gladaste kineserna. Själv hittade jag en rejvig vit tröja, en transparent kavaj med tusen slitsar, en transparent långkjol och ett par konstiga skor i någon nästan creepersmodell med plysch och lack! Och jag hittade min nya favoritbutik i Frölunda, som hade ungefär världens snyggaste skor i alldeles för små storlekar och en massa fina trenchcoats och kaptensjackor.



Ems.

TotallySwedish.

Var vild i svenskaffären idag. Köpte kvibille cheddar, kaviar och gevalia. Gina köpte Johnnys senap. Man bah " TACK GUD". Äntligen får jag äta mina ostknäcken med senap. Lyckan! Här har vi en liten bildserie. Tack Sofia Strand för instickaren där. 


Sincerely yours, Jyllz.

Hunddjuret.



Idag saknar jag Tekla. Det gör jag väl i princip varje dag. Men lite mer idag. Önskar att hon gick runt här i lägenheten eller låg lite ihopkrupen i ena hörnet av soffan. Att jag kunde klia henne på magen och att hon skulle göra sina små konstiga ljud som hon alltid gör. Och sen när vi skulle gå och lägga oss ska hon sitta på huvudkudden och bara titta sådär på mig så där lite creepy. Sen skulle vi skeda hela natten. För det gör vi. varje natt. Åh, lillesnasen. 

Sincerely yours, Jyllz.


ser snäll ut, är inte det.

Idag är jag snälla barnflickan. I rosa kjol och pike under lilltröjan min. Kör en liten snäll pose, dock med attitude. Ståndpunkt som det så fint ska översättas enligt lillkiddets engelska glosor. Idag kör vi dag nr två i familjen. Ska jobba seeeeeeeeent. Så sent att jag knappt hinner med sista tuben hem. KUL VA? Det tycker inte jag. 




Sincerely yours, Jyllz.

STRIKE.



Började lördagen med middag, öl och bowling som gick sjukt mycket bättre än det såg ut. Fortsatte vidare till Lången och dansade ut natten till nackspärr på Dubstep Bastards tvåårskalas. Bra öl och hiskeligt bra fest! P har lovat att klippa ihop alla tiotusen videoklipp på bowlingen, den obligatoriska efterblivenheten på spårvagnen, brors ölshot, och lite vilopaus på marken utanför Röda sten. Längtar.

Ems.

Barnflickan.

Sitter på kontoret/mainrummet och dricker en köpp svart. Mhm, ni hörde rätt. En slät jävla köpp. Vet ni varför? NÄ! Vi har inget kylskåp. De kylvaror vi faktiskt har kvar hänger i snören ut genom våra fönster. Finns även swedish meatballs från IKEA liggandes på taket vårt. Hur spexigt? Mna tänker liksom, MEN KOM IGEN!?!? VARFÖR?

Annars är det min första dag på nya kneget. Spännande. Hoppas på en lite längre anställningen den här gången då. Kanske två veckor eller så. MEN vi är friska typ. Förutom mitt svullna öga, whats up med det rå? SÅ GRUPPEN, BITE IKVÄLL ELLER?

Sincerely yours, Jyllz.

Gebege.



Jag har inte dött, bara flyttat och haft fullt upp med skit.
Slänger upp bilder på finaste staden, gbg, och den saknar fan gina och jyllz.













Fred och kärlek, Fisen.

Det lilla livet.

Sincerely yours, Jyllz.

5 laxar i en laxask.

Sincerely yours, Jyllz.

PULKA.




Igår ställdes det äntligen till med vin och pulka-kväll. Jag har jobbat på den här övertalningen ända sedan snön började lägga sig. Sedan jobbade ju jag igår väldigt mycket efter devisen man tager vad man haver, eller någon annan haver, så det blev åka sopsäck och glassgubbe. Asbra tills man kommer hem och ser att termobrallerna gått sönder. JAJJA.

Ikväll blir det middag, bowling, Lången och förhoppningsvis Dubstep Bastards 2årskalas på Röda sten. Det är mycket att fira just nu serrni! 

Ems.

Ifrån karantänen.

Flickorna på 42B Mornington Rd är inte vid den bästa av hälsa för tillfället. Vi antar att det är någon influensa som florerar här i huset. Vi har dock äntligen fått internet så nu ska jag börja blogga igen. Ska bara bli frisk så man kan komma ut ur huset. Annars har jag nog inte så mycket bloggelera om. Förutom typ "IMORSE SPYDDE SOFIA STRAND I SIN PAPPERSKORG". Inte jättekul att läsa om antar jag..Bjuder på en hop blandade fotografier som har legat och ruttnat i min kamera. Fast imorn ska jag ju hämta ut mina framkallade bilder. Ajjemen.




Och Jyllz som vinkar Hi, Hello efter gbgvisten. Tillbaka I LDN på lokalpuben, Red Lion.
Sincerely yours, Jyllz.

Första glaset.




Igår var det minsann finbesök på Centralvägen. Josefine och lillhunden kom hit och skrev juridikanalys, fikade och promenerade. Tilll kvällningen skulle min bror firas som sig bör för sitt 27e levnadsår. Jag drack mitt första glas vin sedan nyår och höll mig till bara ett litet och "han" hade bakat en finfin tårta dagen till ära. 

Ems.

Anatomy of beats.



Har gjort helt löjliga fynd idag. En helt perfekt klocka för 200spänn (också en såndär sak jag letat efter hur länge som helst och aldrig kunnat hitta). En sjukt snygg långärmad till mr P. Tre nagellack i mint, neon och silver. Tjusiga men hemliga presenter till min bror. Och dessutom hittade jag ett nytt kalasbra sushiställe! Nu inväntar jag min lilla mamma så att vi kan kolla vidare på Klädkod på SvtPlay, får nämligen inte titta utan henne! TRADITION.

Ems.

Ryggsäck.



Det är bara löjligt hur länge jag letat efter en bra och fin ryggsäck. Har snokat igenom både Londons och Göteborgs vintagebutiker flera gånger om utan att hitta något. Men idag kom lille brevbäraren med ett paket till mig och jag tror att jakten slutar här. Äntligen. En väldigt väldigt Kinaproducerad skitgrej köpt på Tradera för en hundring. Haha. Men den är väldigt fin och jag tror att vi kan bli bra kompisar fram till våren sådär. Gött.

Ems.

Hallongrottor.



Imorgon kommer Josefine hem till mig för att skriva klart en rapport. Hon är på riktigt den största fikatanten jag någonsin träffat, och har alltid hembakt fika när vi kommer dit. Vill minsann inte vara sämre så jag bakar hallongrottor här. Det blev inte så många för det råkar vara så att hallongrottedeg ÄR DET GODASTE SOM FINNS. OOPPS. Här har ni ett litet recept: http://www.ica.se/Recept/hallongrottor-4871/

Ems.

RSS 2.0