Pustervik nya klubben.



Fint avslut på en fin helg. Jonathan Johansson på nya fina Pustervik med Jonas Alaska som förband. Ursäktar för uppehållet också kanske, händer väl inte sådär värst mycket spännande annars. Men idag är det Valborg så jag ska gaska upp mig!

Ems.

Sista helgen.



Min helg har bestått av en pluggdag med maffig fredagsfika, en förfest hos Pontus och en förfest på Hisingsgatan, fylleakrobatik och karatesparkar, drömmande hundar och vita gangsterkatter, och så min allra allra sista arbetsdag på  trädgårdshandeln där jag arbetat sedan jag var 16. Nu är jag 21 och tänker att det nog är dags att gå vidare i livet. Fast inte riktigt än, för ikväll kommer Julia och sover över.

Ems.

London.



London var fint och kult som vanligt. Vid midnatt mötte de mig på Liverpool street och vi tog tuben till radhuset i Leytonstone för att dricka Kcider. Blev på fullen och gick på äventyr i området. Någon gång på fredag eftermiddag orkade vi släpa oss till St. Pauls för att gå på Tate Modern. Det var fint även om vi inte riktigt orkade insupa så mycket finkultur som önskat. Hela kvällen låg vi i sängen och gjorde musik. Gick på världens bästa klubb på XOYO och sjukaste efterfesten på dubstepkontoret. Stal lite bra grejer. Hackney market och London fields på lördagen. Skulle gått på klubben men åkte hem och blandade konstiga groggar på golvet efter lite italienskt till kvällen. Gick på Flower market och Brick Lane hela söndagen ungefär. Åt massor av mat och köpte fina saker. Blev bjudna på avskedsmiddag i huset, blev lite på fullen och gjorde slattdrinkar. Åt bästefrukost och köpte billiga strumpbyxor på måndagen. Hade en sjukt kunglig resa hem, orkar inte ens. Längtar mest till juni nu.

Ems.

Tillbaka till Mtown.




Är tillbaka i verkligheten och examensarbeten igen. Julia flög med mig hem så allt är nästan som på den gamla goda tiden igen. Inemellan studierna tog jag och Josefine en fin promenad minsann. Och ikväll har jag stått vid spisen, matat mina vänner och hängt runt i lilla, lilla Mölnlycke. Rätt okej.

Ems.

Snart där.

Just nu sitter jag på gamla kära Terravision. Min telefon kommer snart att dö och det är bara lite luddigt uppstyrt om hur och när vi faktiskt ska ses. Men jag har världens bästa känsla i magen så det gör inget. Jag ska träffa mina bästa vänner igen! Efter ett dygns flygångest känns det rätt så jävla bra. Såhär såg början på resan ut.



Ems.

Kojor på kontoret.

image descriptionimage descriptionimage descriptionimage description
image descriptionimage description

Hade en rad födelsedagshelg för Gina Sbert. Lekte skuggfigurer på kontoret och damen fick en koja till sitt befogande hela helgen. Ville leva där för evigt, men den fick bara vara kvar en kväll pga för lite space. Fast den kvällen mös, sov, åt, och äcklade vi oss i den så det räckte för en hel månad. Sedan brände vi pengarna på Sugarsin i covent garden. PUNCHPRALIN OCH HALLONBÅT <3 Har en del mer bilder från helgön. Kanske delar med mig. 


Sincerely yours, Jyllz.

6h.

Ligger förtillfället i min säng i ett åskande London. Om ca 6 timmar ska jag möta upp min allra bästa vän på Liverpool Street. Vill helst att timmarna ska gå lite fortare än 60 minuter. Fast när väl de där 6 timmarna har gått kan tiden gott få stå stilla. Vill ha en evighet med henne här. Bara till att gå ut på äventyr och upptäcka den här staden som jag bor i, men inte hon. Tänker mig nog att London är bra mycket bättre om 6 timmar.


Sincerely yours, Jyllz.

Lil' saturday.


Hade en sån himla bra kväll igår. Först gick vi på duomassage och blev ompysslade och detoxade. Sedan promenerade vi bort till Dubbel Dubbel och åt världens största och godaste middag och drack lite för mycket öl. MMM. Och idag åker jag till London!

Ems.

Tisdag.



Idag har jag tragglat exjobb, skickat in min fältstudie och hunnit med att bli lite småfull med Jonna. Åt veganpizza och drack lite öl på Kellys. Mysig afterschool liksom. Gick till Sejdeln lite för gamla tiders skull. Missade quizet som vanligt. Och det har tydligen börjat en ny tjej där på Sejdeln. För henne får man inte smyga ut två öl i jackärmen för att dricka upp dem på vägen hem i ösregnet. Tråkigt tycker jag. Fin kväll ändå.

Ems.

Fyra.

Om fyra dagar åker jag till London. Det har ni nog förstått men tror ingen kan FÖRSTÅ hur mycket jag LÄNGTAR. Julia har redan skrivit en packlista åt mig! Allt man behöver! 


Och idag är det ju världens bästa Ginas födelsedag också. Grattis Gina! Torsdag Torsdag Torsdag!

Ems.

Pink thursday.



I torsdags blev vi jättespontant fulla och Jack lurade med oss till Lounge(s). Gudars skymning alltså. Alla mina fördomar fick belägg men vi blev nästan lika odrägliga och hade kul ändå. Halsade ölen snabbast och armbågsdansade och skrattade åt folk mest. Man måste testa allt en gång. Torsdagen var väl den mest upphetsande kvällen under min påskhelg. Övrigt har mest bestått av mat och kurslitteratur och dit skall jag åter vända!

Ems.

fem dagar, sen liverpool street!


ems.


Ska bättra mig.

image descriptionimage descriptionimage descriptionimage description
London är sig likt. Vet inte alls vad jag ska säga faktiskt. Det är soligt och vi är ute och slirar, mår som de kungar vi är. Ska försöka uppdatera, Ems har skällt på mig nämligen. 

Sincerely yours, Jyllz.

Flashback, "världens bästa helg".

Det var helgen vi gick vilse i bifrost påväg till min kusins inflyttningsfest. Kaviar och perukfesten. Det var även helgen när vi för första gången såg I love you, man och lagade sjukemiddagen. Det var den där helgen när vi gick till församlingshemmet och fick gratis pannkakor av Gina.


Sincerely yours, Jyllz.

Spontana dagar i solen.


Det blev väl sådär mycket gjort på exjobbet idag. Mest promenerande, lunch, balkonghäng och facebookstalkande. Men det är liksom mer lockande att vara i solen nu. Min konstnärsvän Linnea som bor i Stockholm visade sig vara på besök i Göteborg också. Så Linnea, jag och Pålle drack vin på balkongen, lyssnade på Håkan, bakade scones till middag och pratade om småfolk mest hela eftermiddagen och kvällen. Ovanligt fin tisdag faktiskt.

Ems.

The white album.



Den där 14 februari var ju jag på I blame coco. The white album var förband. Jag var lite på fullen och tittade på alla mysiga par som möööööööööös. Kände mig lite ensam. Ut på scen kommer tre män med monstruösa skägg och flanellskjortor. Tillfreds igen. The white album. Lumberjacks med röster likt ängeln Gabriel. Efter spelningen och några pints senare gick jag och klämde på dem, log och kände mig på topp. De log tillbaks. WIN!

http://thewhitealbum.bandcamp.com/
Sincerely yours, Jyllz.

Mielke och Strand.


Idag åkte Strand till Sverige för att ta en sväng tilbaka i tiden och arbeta som hushållerska åt överklassen. Två veckor ska hon vara borta. Vem ska då sitta vid min sida i photobooth? Tror att JAG klarar mig själv.

Sincerely yours, Jyllz.

RSS 2.0